Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
ROZDZIAŁ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE
1. Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym
korzystania ze Sklepu, oraz prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności
Sprzedawcy i Klienta. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania
Konsumentowi zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami,
w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j.Dz.U.2020, poz.
287 ze zm.).
2. Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem.
3. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu i udostępniany jest
nieodpłatnie także przed zawarciem umowy. Na żądanie Klienta Regulamin jest także
udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie
jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient (np.
pocztą elektroniczną).
4. Podstawowe definicje:
1) Regulamin: Regulamin Sklepu Internetowego;
2) Sprzedawca lub Usługodawca: Tojs Spółka z o.o. z siedzibą Gdańsk 80-123, ul.
Pana Tadeusza 42 wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego Rejestru
Przedsiębiorców pod numerem 0000722197, NIP: 5833290183 , Regon: 369655554 Kapitał zakładowy w kwocie 5,000 zł opłacony w całości
3) Klient lub Usługobiorca: osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną
zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać
prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w
zakresie działalności Sklepu. Klient to także Konsument lub Przedsiębiorca z
uprawnieniami Konsumenta, jeśli w danej kwestii brak oddzielnych postanowień w
stosunku do tych kategorii Klientów;
4) Konsument: Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności
prawnej (zakupu), niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
zawodową;
5) Usługa Elektroniczna – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U.2020, poz. 344), świadczona drogą
elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu;

6) Sklep lub Sklep Internetowy, lub Serwis: Usługa Elektroniczna, Sklep Internetowy
prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.my-smell.pl
7) Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem
podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy,
w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o czynnościach
w ramach Sklepu;
8) Towar lub Produkt – towary sprzedawane w Sklepie, znajdujące się w ofercie
Sprzedawcy;
9) Umowa – umowa na odległość, dotycząca zakupu Towaru, zawarta na skutek
złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie i jego przyjęcia przez Sprzedawcę;
10) Formularz – skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej, umożliwiający
złożenie Zamówienia w Sklepie;
11) Zamówienie – dyspozycja zakupu Towaru złożona przez Klienta za pomocą
środków komunikacji technicznej;
12) Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna
świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail),
która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne
otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych wiadomości (newsletter-ów),
zawierających informacje o Serwisie, w tym nowościach lub promocjach w Sklepie;
13) Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca
Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej
Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w
szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej
udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej.

ROZDZIAŁ 2. INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE
1. Dane Sprzedawcy do kontaktu z Klientem: Tojs Spółka z o.o. ul. Pana Tadeusza 42
, adres poczty elektronicznej: mysmell.berlin@gmail.com .
2. Sprzedawca oferuje następujące rodzaje usług świadczonych drogą elektroniczną:
1) sklep internetowy, działający za pośrednictwem witryny internetowej, w ramach
której Klient zawiera umowę sprzedaży na odległość, strony są informowane o
dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej generowanej automatycznie,
a wykonanie umowy (w szczególności dostawa Towaru) następuje poza Internetem;

2) Konto, usługa polegająca na założeniu w Serwisie konta na potrzeby zawierania w
Sklepie Umów, otrzymywania informacji dotyczących statusu realizacji zawartych
Umów, jak i gromadzenia danych na temat czynności Klienta w ramach Sklepu itp.
Dostęp do Konta możliwy jest po zarejestrowaniu, a następnie po zalogowaniu.
Rejestracja Konta stanowi zawarcie umowy prowadzenia Konta w Sklepie;
3) newsletter, polegający na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty
elektronicznej Klienta, wiadomości w formie elektronicznej zawierających informacje
o Serwisie, w tym nowościach lub promocjach w Sklepie; Sprzedawca świadczy
usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem;
4) opiniowanie (komentowanie), polegające na umożliwieniu przez Sprzedawcę
Klientom zamieszczania na stronie Sklepu indywidualnych i subiektywnych
wypowiedzi Klienta, w tym dotyczących obsługi lub Towarów.
3. Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez Klienta
komputera lub innych urządzeń umożliwiających przeglądanie sieci Internet,
odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do
Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.
4. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.
5. Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z
Internetu, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem
przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter
sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może
się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby
nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które
zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i
chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
6. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje za
pośrednictwem Sklepu przez Internet. Klient może w każdej chwili zakończyć
korzystanie z usług drogą elektroniczną poprzez opuszczenie Sklepu lub poprzez
usunięcie Konta Klienta, lub poprzez rezygnację z usługi newslettera. W takim
przypadku umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną rozwiązuje się
automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
7. Nie ma możliwości korzystania ze Sklepu – w zakresie dokonywania Zamówień
lub w zakresie Usług Elektronicznych – anonimowo lub z wykorzystaniem
pseudonimu.

ROZDZIAŁ 3. DANE OSOBOWE

1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca przetwarza zgodnie z
obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016).
2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w
związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca.
3. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i
zasady wskazane w Polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu
Internetowego, która zawiera w szczególności zasady dotyczące przetwarzania
danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy,
cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane
dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików
cookies.
4. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest
dobrowolne, dobrowolne jest także podanie danych osobowych przez korzystającego
ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta, z zastrzeżeniem, iż brak ich
podania uniemożliwia rejestrację a także zawarcie i zrealizowanie umów
zawieranych przez Klienta ze Sprzedawcą.

ROZDZIAŁ 4. INFORMACJE DODATKOWE

§ 1 Konto.
1. Rejestracja Konta na stronie internetowej Sklepu jest bezpłatna i wymaga
następujących działań: Kupujący powinien wypełnić formularz rejestracji podając
określone dane (imię i nazwisko/nazwa firmy, adres poczty elektronicznej, numer
telefonu kontaktowego oraz hasło) i złożyć oświadczenia w sprawie akceptacji
Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji
handlowych. Na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w procesie
rejestracji Konta przesłany zostanie link umożliwiający weryfikację Konta. Logowanie
do Konta polega na podaniu adresu poczty elektronicznej Klienta oraz hasła,
ustalonego przez Klienta. Hasło jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.
2. Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie lub modyfikację danych, dokonywanie
lub sprawdzanie Zamówień oraz przeglądanie historii Zamówień.

3. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas
nieoznaczony.
4.Klient może w każdym czasie zrezygnować z Konta w Sklepie poprzez przesłanie
odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail:
mysmell.berlin@gmail.com lub pisemnie na adres Sprzedawcy: Tojs Spółka z o.o. z
siedzibą Gdańsk 80-123, ul. Pana Tadeusza 42
§ 2. Newsletter
1. Usługa Newsletter ma na celu dostarczenie Klientowi zamówionych informacji.
2. Korzystanie z Newsletter-a nie wymaga rejestracji Konta przez Klienta, ale wymaga
podania adresu poczty elektronicznej oraz złożenia oświadczeń w sprawie akceptacji
Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji
handlowych.
3. Na adres poczty elektronicznej Klienta przesłany zostanie link potwierdzający
subskrypcję Newsletter-a.
4. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
5. Klient może w każdym czasie zrezygnować z Newsletter-a poprzez przesłanie
odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail:
mysmell.berlin@gmail.com lub pisemnie na adres Sprzedawcy: Tojs Spółka z o.o. z
siedzibą Gdańsk 80-123, ul. Pana Tadeusza 42
§ 3. Rabat
1. Sprzedawca może przyznawać Klientom rabaty na zasadach i warunkach
ustalonych przez Sprzedawcę.
2. Rabat przysługuje zarówno Klientom posiadającym Konto w sklepie Sprzedawcy,
jak i niezarejestrowanym Klientom.
3 Rabat jest jednorazowy i można z niego skorzystać tylko jeden raz w ramach
zakupów w Sklepie i nie można go łączyć z innymi rabatami.
4. Rabat uzyskany nieprawidłowo może zostać cofnięty. Sprzedawca poinformuje o
tym Klienta drogą e-mailową, telefoniczną bądź poprzez wiadomość sms.
5. Skorzystanie z rabatu jest dobrowolne.
6. Przyznanie rabatu następuje poprzez udostępnienie Klientowi kodu rabatowego.
Aby skorzystać z rabatu wystarczy wpisać podany ciąg znaków alfanumerycznych w

polu „Zastosuj kupon” na stronie „Koszyka”. Wpisanie kodu w sposób wyżej opisany
spowoduje aktywację zniżki o wartość procentową Produktów znajdujących się w
koszyku.
7. Rabaty nie sumują się ze sobą. Oznacza to, że na jedno Zamówienie można
wykorzystać tylko jeden rabat.

§ 4. Opinie
1. Sprzedawca nieodpłatnie umożliwia Klientom dobrowolne wystawienie
subiektywnych opinii dotyczących zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym, w
tym dokonywanie ocen i recenzji Produktów.
2. Usługa świadczona jest przez czas nieoznaczony.
3. Opinie mogą wystawiać wyłącznie Klienci, którzy dokonali zakupów w Sklepie
Internetowym Sprzedawcy. Opinia może zostać wystawiona tylko w odniesieniu do
faktycznie zakupionych przez Klienta produktów w Sklepie Internetowym
Sprzedawcy. Niedopuszczalne jest zawieranie fikcyjnych Umów w celu wystawienia
opinii.
4. Wystawiając opinię Klient nie może zamieszczać w niej treści bezprawnych, w
szczególności stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy
też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej bądź inne
prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za
wypowiedzi umieszczone przez niego w Serwisie.
5. Korzystanie z usługi jest możliwe wyłącznie dla Klientów posiadających Konto w
Sklepie.
6. Sprzedawca jest uprawniony do wykorzystywania opinii na potrzeby związane z
prowadzonym Sklepem.
7. Klient może w każdym czasie usunąć wystawione przez siebie opinie.
8. Sprzedawca po dokonanych przez Klienta zakupach w Sklepie Internetowym
wysyła do Klienta mailem prośbę o wystawienie opinii wraz z linkiem do formularza
online umożliwiającego jej wystawienie.
9. W celu opublikowania opinii Klient powinien: podać ocenę Produktu w skali od 1 do
5 gwiazdek, swoje oznaczenie (imię lub nick), swój adres e-mail (niewidoczny dla
innych Użytkowników Serwisu), treść opinii oraz potwierdzić dodanie Opinii.

Powyższe dane mogą zostać wykorzystane w celu weryfikacji prawdziwości
wypowiedzi.
10. Opinia wystawiona przez Klienta zostanie opublikowana po jej weryfikacji przez
Sprzedawcę w zakresie zgodności jej treści z Regulaminem. Sprzedawca jest
uprawniony do decydowania o zamieszczaniu w Serwisie lub odrzucaniu Opinii w
sytuacjach jej sprzeczności z Regulaminem, w szczególności gdy Opinia jest
sprzeczna z prawem lub dobrymi obyczajami, a przede wszystkim gdy wzywa do
nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itp. oraz zawiera treści faszystowskie,
pornograficzne oraz powszechnie uznane za wulgarne, propaguje przemoc lub
obraża uczucia religijne, gdy narusza jakiekolwiek prawa Sprzedawcy lub osób
trzecich, w tym prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, tajemnicę
przedsiębiorstwa lub narusza zobowiązania o zachowaniu poufności, posiada
charakter obraźliwy lub stanowi groźbę skierowaną do innych osób, zawiera treści
nieprawdziwe lub wprowadzających w błąd, zawiera dane osobowe, teleadresowe,
adresy mailowe lub inne dane umożliwiające bezpośredni kontakt itp. odnośniki do
innych stron internetowych, podmiotów innych niż Sprzedawca, zawiera cenę
produktów, jest kopią treści (w całości lub części) innej Opinii zamieszczonej w
Serwisie; zawiera treści o charakterze komercyjnym (w tym reklamowe), nie dotyczy
w całości lub części opiniowanego Produktu. Klient ma możliwość ponownego
umieszczenia Opinii spełniającej warunki niniejszego Regulaminu.


ROZDZIAŁ 5. SPRZEDAŻ

§ 1. Towary
1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe i nie mają wad.
2. Szczegółowy opis Towaru znajduje się na stronie Sklepu.
3. Na Towary mogą być udzielone gwarancja lub usługi po sprzedażowe.
Szczegółowa informacja w tym zakresie znajduje się przy opisie Towaru.
§ 2. Zamówienia i ich realizacja
1. Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie Formularza, dostępnego w
Sklepie.
2. Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu Konta na stronie
internetowej Sklepu lub bez rejestrowania Konta na stronie internetowej Sklepu
(gościnne zakupy).
3. Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia Formularza, podając wszystkie
dane (w zakresie: imienia i nazwiska/nazwy, adresu poczty elektronicznej, numeru
telefonu kontaktowego, adresu dostawy) zgodnie ze stanem faktycznym oraz
określając wybrany sposób zapłaty i dostawy.

4. Klient podaje w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie akceptacji
Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji
handlowych.
5. Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Zamówienia składane w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego
dnia roboczego.
6. Potwierdzenia złożenia Zamówienia dokonuje Klient poprzez wybranie przycisku
(pola) oznaczonego „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Sprzedawca wyśle
Klientowi na wskazany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie Zamówienia.
7. Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) wynosi do 1 do 5 dni
roboczych.
8. W przypadku gdy Klient żąda udokumentowania transakcji w formie faktury VAT
zobowiązany jest podać niezbędne dane, w tym NIP Klienta do faktury nie później niż
podczas składania Zamówienia.
Sprzedawca nie odpowiada za podanie przez Klienta błędnych lub niepełnych
danych.
§ 3. Płatności
1. Wszystkie ceny Towarów podawane w Sklepie są cenami brutto w złotych polskich
(ceny zawierają podatek VAT). Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których
mowa w punkcie 2 poniżej. Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta
Zamówienia jest wiążąca dla obu stron.
2. Koszty związane z dostawą Towaru (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe)
i ewentualne inne koszty ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od
wyboru Klienta co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych
kosztów jest przekazywana na etapie składania Zamówienia.
3. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: 1)
przelew tradycyjny - zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu
Zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy
Sklepu. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na
rachunku bankowym Sklepu;
2) płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach;
3)zapłata przy osobistym odbiorze Towaru (gotówka lub płatność kartą) – Klient uiszcza należność bezpośrednio przy osobistym odbiorze Towaru w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia

4) zapłata przy odbiorze Towaru (za pobraniem) - Klient uiszcza należność
bezpośrednio przy odbiorze Towaru u kuriera. Realizacja zamówienia następuje po
przyjęciu Zamówienia;
5) płatność odroczona „Zapłać później z Twisto” – usługa polegająca na odroczeniu
terminu płatności do 30 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Obsługę płatności
odroczonych prowadzi spółka Twisto Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
(adres siedziby: ul. Puławska 2, 02-566 Warszawa), wpisana do rejestru
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000689624,
NIP: 9512442875, REGON: 367977970.
4. Na każdy sprzedany Produkt Sklep wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi.
5. Klient zobowiązany jest do zapłaty w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy
sprzedaży. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy - zgodnie z art. 491
§ 1 kodeksu cywilnego (t.j.Dz.U.2022, poz. 1360 ze zm.) - Sprzedawca wyznaczy
Klientowi dodatkowy termin na zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie
uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli Klient oświadczy, że świadczenia nie
spełni, Sprzedawca może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu
dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.

§ 4. Dostawa
1. Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Formularzu, o ile Strony
nie ustalą inaczej.
2. Produkt jest dostarczany za pomocą firmy kurierskiej albo za pośrednictwem
operatora pocztowego według wyboru Klienta. Wysyłka realizowana za
pośrednictwem operatora pocztowego powinna zostać dostarczana w ciągu 6 dni
roboczych od dnia wysyłki Towaru, natomiast za pośrednictwem firmy kurierskiej - w
ciągu 1 do 4 dni roboczych od dnia wysyłki Towaru.
3. Klient może dokonać odbioru osobistego Towaru pod adresem  Gdańsk 80-123 ul.
Pana Tadeusza 42.
4. Wraz z Towarem Sprzedawca wydaje Klientowi wszystkie elementy jego
wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez
przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
5. W przypadku przesyłek wysłanych i nieodebranych przez Klienta- przesyłka zostaje
zwrócona Sprzedawcy. W przypadku nieodebrania przez Klienta dostarczonego
towaru we wskazanym terminie dostawy z przyczyn obciążających Klienta,

Sprzedawcy przysługiwać będzie prawo do domagania się od Klienta naprawienia
szkody wynikłej z nienależytego wykonania przez niego Umowy, w tym zwrotu
kosztów przesyłki zwrotnej do Sprzedawcy (koszt przesyłki według cennika
Operatora).W razie gdy dojdzie do odstąpienia od umowy sprzedaży – w przypadku
płatności przelewem Sprzedawca dokona zwrotu otrzymanych od Klienta płatności
po potrąceniu poniesionych przez niego kosztów. Sprzedawca dokona zwrotu
należnych na rzecz Kupującego środków w ten sam sposób, w jaki dokonał zapłaty
chyba, że Konsument wskaże inny sposób zwrotu środków.
6. Sprzedawca wskazuje, że:
1) z chwilą wydania Towaru Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą
korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty
lub uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz Konsumenta lub Przedsiębiorcy z
uprawnieniami Konsumenta niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia
Towaru przechodzi na Konsumenta/Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta z
chwilą wydania mu Towaru. Za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez
Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór
przewoźnika przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta,
2) przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta (innego niż Klient będący
Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta) bez zastrzeżeń
powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie, chyba
że:
a) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki;
b) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;
c) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa
przewoźnika;
d) szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu
przesyłki i w terminie
7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie
między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
§ 5. Dodatkowe informacje dla Konsumenta
1. Umowa sprzedaży nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać
automatycznemu przedłużeniu.
2. Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy to czas
realizacji Umowy, tj. dokonania zapłaty i odbioru Towaru.

3. Korzystanie ze Sklepu przez Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem złożenia
kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.
4. Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5
ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom
rynkowym (t.j. Dz.U.2017, poz. 2070).

ROZDZIAŁ 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunkach prawnych z
Klientami, a wyłączenie to dotyczy także Przedsiębiorców z uprawnieniami
Konsumenta.
2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar ma wadę
fizyczną lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach kodeksu
cywilnego oraz w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, w tym
na następujących zasadach:
1) wada fizyczna polega na niezgodności Towaru z umową. W szczególności Towar
jest niezgodny z umową, jeżeli:
a) Towar nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na
cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
b) Towar nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Konsumenta;
c) Towar nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedawcę przy
zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej
przeznaczenia;
d) Towar został Konsumentowi wydany w stanie niezupełnym.
2) Towar ma wadę prawną, jeżeli Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli
jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub
rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w
razie sprzedaży prawa Sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa;
3) Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w
chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub wynikły z przyczyny tkwiącej
w Towarze w tej samej chwili.
4) Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli
Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy;

5) jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania
Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Konsumenta;
6) Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona
przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru konsumentowi, a jeśli Towarem
nabywanym przez Konsumenta jest używana rzecz ruchoma, Sprzedawca odpowiada
z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem jednego
roku od dnia wydania Towaru;
7) uprawnienia Konsumenta z tytułu rękojmi to:
a) żądanie obniżenia ceny Towaru albo odstąpienie od umowy, chyba że Sprzedawca
niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz
wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie;
b) Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady
żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób
wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów
w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie
nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i
znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie
narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia;
8) Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt
Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy podany w Rozdziale 2
pkt 1 Regulaminu.
3. Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedawcy w stosunkach prawnych z
Klientami ograniczona jest każdorazowo wyłącznie do wysokości zapłaconej ceny
oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, przy czym ograniczenie to nie
dotyczy Konsumenta, ani Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Ograniczenie
kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich
roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do
Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy
Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca
ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta (innego niż Klient
będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta) tylko za
typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi
odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści, jak również nie ponosi
odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.
ROZDZIAŁ 7. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

1. Reklamacje Klient powinien kierować do Sprzedawcy w formie pisemnej na adres:
Tojs Spółka z o.o. z siedzibą Gdańsk 80-123, ul. Pana Tadeusza 42. O wysłaniu
zawiadomienia można także poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną na
adres e-mail: mysmell.berlin@gmail.com , nie dotyczy to jednak Konsumenta oraz
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, którzy mogą składać reklamacje do
Sprzedawcy w dowolny sposób.
2. W przypadku stwierdzenia, że przesyłka z Towarem jest naruszona, doznała
ubytku lub uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni
od dnia odbioru przesyłki) złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie umożliwi
dochodzenie roszczeń od przewoźnika. Nie jest to jednakże warunkiem rozpatrzenia
reklamacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.
3. Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta,
ewentualnie także dokumentację fotograficzną.
4. Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni. Jeżeli
Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy z
uprawnieniami Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.
5. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.
6. Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym:
1) możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR
(online dispute resolution), dostępnej pod adresem
http://ec.europa.eu/consumers/odr/; 2) możliwość prowadzenia postępowania
polubownego przed sądem powszechnym lub sądem polubownym lub innymi
organami; 3) możliwość prowadzenia postępowania mediacyjnego z udziałem
niezależnego mediatora.

ROZDZIAŁ 8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta może nastąpić na zasadach
określonych w przepisach kodeksu cywilnego.
2. Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przysługuje
prawo odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru.
3. Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z
uprawnieniami Konsumenta zawarte są w pouczeniu o prawie odstąpienia,
dostępnym na stronie Sklepu.
4. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi/ Przedsiębiorcy z
uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do niektórych umów, tj.:

1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
Konsumenta/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, który został
poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od Umowy;
3) w której Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta lub służąca
zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki
termin przydatności do użycia;
5) w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której
po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze
względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której Towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której Towarem są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy
zawarciu Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i
których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
8) w której Konsument/ Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie żądał,
aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub
konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których
wykonania Konsument/ Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żądał, lub
dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi/
Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do dodatkowych usług
lub rzeczy;
9) w której Towarem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;

12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych
z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
5. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
oświadczenia Konsumenta/ Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta o
odstąpieniu od umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu
płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument/
Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, chyba że ten wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Jeżeli Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wybrał sposób
dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu
Konsumentowi/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez
niego dodatkowych kosztów.
7. Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zobowiązany jest do
zwrotu Towaru wraz z wszystkimi elementami wyposażenia, w tym opakowania, o ile
stanowi ono istotny element Towaru. Sprzedawca może powstrzymać się ze
zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia
Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
8. Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zobowiązany jest do
poniesienia tylko bezpośrednich kosztów zwrotu Towaru. Koszt zwrotu Towaru do
Sprzedawcy w związku z odstąpieniem, gdy miał on miejsce na skutek braku odbioru
Towaru przez Klienta z przyczyn obciążających Klienta, odpowiada kwocie kosztu
dostawy wg jej rodzaju wybranego przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
9. Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z
niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
10. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Umowa uważana jest za
niezawartą.

ROZDZIAŁ 9. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych należą do Sprzedawcy.
2. Adres strony, pod którym jest dostępny Sklep, a także zawartość strony
internetowej www.my-smell.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione
przez prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej.
3. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze,
skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami
zastrzeżonymi i należą do Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora Towaru.
Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub
dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.my-smell.pl bez zgody
właściciela jest zabronione.

ROZDZIAŁ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami
lub Konsumentami zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie
obowiązującego w Polsce prawa.
2. Zmiana Regulaminu:
a) Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z
ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i
dostaw; dodania, zmiany lub rezygnacji ze świadczenia Usług Elektronicznych – w
zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego
Regulaminu.
b) W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze
ciągłym (takich jak przykładowo świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto)
zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli Usługobiorca został prawidłowo
powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni
kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu
skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem
obecnych Usługobiorca ma prawo odstąpienia od umowy.
c) W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów, które nie
mają charakteru umów ciągłych, jak np. Umowa Sprzedaży, zmiany Regulaminu nie
będą naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejścia w życie
zmian Regulaminu, a w szczególności zmiany 10 Regulaminu nie będą miały wpływu
na już złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy
Sprzedaży.

3. Sądem wyłącznie właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i
Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy, przy czym nie dotyczy to
rozstrzygania sporów Sprzedawcy/Usługodawcy z Konsumentem lub Przedsiębiorcą
z uprawnieniami Konsumenta.
4. Regulamin nie wyłącza przepisów prawa obowiązujących w państwie zwykłego
miejsca pobytu Konsumenta zawierającego umowę z Usługodawcą/Sprzedawcą,
których nie można wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca/Sprzedawca
gwarantuje w takim wypadku Konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie
przepisów prawa, których nie można wyłączyć w drodze umowy.
5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 28.12.2022 roku.
POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek
przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w
którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z
prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o
odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na
przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
Poniżej podajemy nasze dane kontaktowe: Tojs Spółka z o.o. z siedzibą Gdańsk 80-
123, ul. Pana Tadeusza 42, e-mail: mysmell.berlin@gmail.com .Mogą Państwo
skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to
obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby
wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa
odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Skutki
odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu
wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z
wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu
dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas),
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym
zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od
niniejszej umowy.
Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście
się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych
opłat w związku z tym zwrotem. Zastrzegamy sobie prawo, że nie przyjmujemy
zwrotów wysłanych za pobraniem, jak również nie zwracamy środków za taką
wysyłkę. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy
lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej. Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie,
a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas
Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.

Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Odpowiadają
Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w
sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy.